Bibliografia

o   P. Gorodiszcz, Błogosławieństwo głodu, Białystok 1931, s. 16.
o   D. Cooper, Chrystus Pan: Jego życie jako Zbawiciela, (na polski przełożył Piotr Gorodiszcz), Białystok 1933. Druk w zakładzie drukarskim Misji Barbikańskiej.
o   T. Wiśniewski, Misja Barbikańska w Białymstoku. Inwentarz materiałów, część I, „Zeszyty Naukowe”, Uniwersytet Warszawski, Filia w Białymstoku, Białystok 1989, zeszyt 66, ss. 251-269; tenże, Inwentarz materiałów, część II, „Zeszyty Naukowe”, Uniwersytet Warszawski, filia w Białymstoku, Białystok 1990, zeszyt 71, s. 165-183; patrz Aneks: Inwentarz Archiwaliów Misji Barbikańskiej
o   T. Wiśniewski, Misja Barbikańska w Białymstoku – inwentarz materiałów, część I, „Zeszyty Naukowe Filii UW w Białymstoku”, Białystok 1989, zeszyt 66, tom XII, s. 251.
o   P. Gorodiszcz, Misja Barbikańska, Krótki rys historii i zadań Misji Barbikańskiej krzewienia chrześcijaństwa wśród Izraelitów, Białystok 1926, s. 9-17.; Everyman’s Encyclopaedia, t. I, London, Melbourne, Toronto 1978, s. 772; Adresy Misji, Londyn, Whitechapel, Road 82, po II wojnie światowej 44 Lubock Road, Chislehurst, Kent BR 7 BJX. W artykule U źródeł Misji Barbikańskiej, „Dwa Światy” 1937, nr 2, s. 7 czytamy: „W Londynie jest przedmieście zwane: Barbikan. Znaczy to, że w jego obrębie stał kiedyś średniowieczny fort... tzw. barbakan, podobny do tego, który dziś widzimy przed Bramą Floriańską... Niebawem w odróżnieniu od wielu innych misyj Kościoła Anglikańskiego szerzących chrześcijaństwo... ta misja została nazwana „barbikańską”.
o   P. Gorodiszcz, Misja Barbikańska, op. cit., s. 9-17. Por. też. Calthrop (Gordon), Briefes der Barbican-JudenMission in London, Die Judenfrage, London (b.r.w.); S. Grelewski twierdził, że Misja Barbikańska powstała, dopiero w 1897 r. dzięki „Żydowi kowieńskiemu Lipszycowi”; być może miał na myśli inicjację działalności misyjnej poza Anglią. Tenże, op. cit., s. 401.
o   Od końca II wojny światowej roszczenia wobec budynków dawnej Misji Barbikańskiej składa Zbór Baptystów
o   Christ and the Jews, Occasional papers about our work among the Jews in Poland and Ukraine, published by rev. P. Gorodiszcz, Równe 1923, s. 1-3. Sprawozdanie dotyczy okresu od 1.X.1921 r. do 1.V.1923 r. Krótki wstęp omawia działalność wcześniejszą; „Dwa Światy” 1938, nr 2-3, s. 3-4. Patrz rozdział „Misja Barbikańska jako parafia Kościoła Ewangelicko-Reformowanego”
o   Pismo P. Gorodiszcza do Zarządu Miejskiego Miasta Białegostoku z 18.XI.1934 r., AA, Kościół V, nr 7
o   Inwentarz Domu Katechumenów z 15.IV.1937 r., AA, Adenda, XIII, b.nr Pismo Towarzystwa „Samarytanin” do Starosty Grodzkiego z 15.III.1937 r., AA, Odpisy, b.nr.
o   U źródeł Misji Barbikanskiej, „Dwa Światy” 1937, nr. 2, s. 7.
o   P. Gorodiszcz, Czego jeszcze brak, „Dwa Światy” 1938, nr. 2-3, s. 1.
o   Tłumaczenie polskie: Zmartwychwstały. W stopce: „Misji Barbikańskiej, św. Rocha 25” Białystok 1929.
o   Zob. „Dwa Światy” 1937, nr 4, s. 3 (ks. Davidson) i z 1939 r. nr 3, s. 3 (żona pastora Gorodiszcza).
o   P. Gorodiszcz, Fun tojł leboding (Zmartwychwstały), Białystok 1929. Pozycja ma charakter czysto religijnych rozważań.
o   The Polish-Evangelic-Reformated Church (Vilno Synod), uł. przez Piotra Gorodiszcza, Białystok 1937, s. 7-8.
o   D. Cooper, Chrystus Pan: Jego życie jako Zbawiciela, (na polski przełożył Piotr Gorodiszcz), Białystok 1933. Druk w zakładzie drukarskim Misji Barbikańskiej.
o   The Polish-Evangelic-Reformated Church (Vilno Synod), uł. przez Piotra Gorodiszcza, Białystok 1937, s. 7-8.
o   P. Gorodishz, The Polish Evangelic-Reformed Church (Wilno Synod) b.m. 1936. Być może drukowana z drukarni Misji Barbikańskiej; relacja z konferencji: P. Gorodiszcz, Una Sancta, „Dwa Światy” 1937, nr 3, s. 1-2.
o   Pismo „Samarytanina” do Starosty Grodzkiego Białostockiego z 15.III.1937, AA, Odpisy (b.nr). O każdej zmianie w składzie członków „Samarytanin” miał obowiązek informować Starostwo w Białymstoku.
o   Protokół z posiedzenia „Samarytanina” z 12.VI.1935 r., AA, Protokoły II, 4 i 4a; Pismo „Samarytanina” do Zarządu Miejskiego z 11.IX.1935 r.,AA, Adenda, XII, b.nr. Bóżnica przy Branickiego była jedną z bardziej konserwatywnych. Na jej temat patrz: T. Wisniewski, Dom Szmuela, „Fołks-Sztyme” 1986, nr 51-52, s. 13.
o   P. Gorodiszcz, Czy prawda jest antysemityzmem, „Dwa Światy” 1938, nr 1, s. 4
o   P. Gorodiszcz, Płacz Izraela, „Dwa Światy” 1937, nr 2, s. 2.
o   Repertorium Ksiąg Hipotecznych  w Białymstoku z okresu  II RP (I tom)  1941-1944  nr 561 syg. 338 k. 46
o   Akta Kościelne Rożnych Wyznań nr 371 syg. 47
o   Repertorium – Akta notariusza Jankowskiego 1924r. syg. 6, k. 74
o   Wykaz wiernych, fragment, b.d, Dane o ochrzczonych w okresie XI 1936 – X 1937